Seboreik Dermatit Nedir?

Reflü hakkında derlediğim bilgilerden sonra yıllardır muzdarip olduğum bir başka rahatsızlık olan seboreik dermatit hakkında da bildiklerimi derleyip sizlerle paylaşmam gerektiğine karar verdim. Belki böylece birilerine faydam dokunur.

Nedir?
Seboreik dermatit kolaylıkla tedavi edilen yaygın bir hastalıktır. Bu hastalıkta saçlı deri, kaş, göz kapakları, kulak ve göğüs ortasında kırmızı pullu kaşıntılı bir döküntü gelişir. Ayrıca göbek deliği, kalçalar, koltuk altları, göğüs altları ve kasıklar gibi deri kıvrımları da tutulabilir.

Seboreik dermatit görüntüsü bazı durumlarda ne kadar rahatsız edici olursa olsun kesinlikle bulaşıcı değildir. Tek zararı hastada kaşıntıya sebebiyet verebilmesidir.

Yeni doğmuş bebeklerde ve orta yaş ve üzeri yetişkinlerde gözükebilir. Stres asıl kaynağı olmamakla birlikte şiddetini artırıcı bir unsur olarak görülmektedir.

Ben de ise kafa derisinde yıllardır süren kaşıntı, yağlanma ve kepeklenmeye ilave olarak yüzümde burnumun her iki yanına yanaklara doğru ve burnumun üzerinde meydana gelen egzamatik oluşumlar şeklinde ortaya çıkmıştır.

Özellikle kafa derimdeki kaşıntı, yara oluşumu, kepeklenme son 2-3 sene içerisindeki yoğun iş tempom nedeniyle artan stresimle orantılı olarak çoğalmıştır. Yine bu dönemde bana reflü teşhisi konması pek bir tesadüf olmasa gerek.

Kepek ve kaşıntı kendimi bildim bileli sahip olduğum bir durumdu fakat bu son 2-3 sene zarfındaki kadar şiddetli hiç olmamıştı. Yıkandığım gün kepeklenme başlıyor ve kepekler acayip büyüklüklere erişiyorlardı. Ayrıca kaşıntı ve saç diplerinde iltihaplanma had safhaya ermişti.

Bardağı taşıran son damla yüzümde de kırmızı lekeler ve akabinde egzamatik oluşumların meydana gelmesiydi.

Doktora gidildi ve doktor seboreik dermatit teşhisini koydu. Tedavisi için birazdan söyleyeceğim ilaçları verdi. herhangi bir test, diyet vs. uygulamama gerek olmadığını söyledi.

Tedavi için saçlarıma kelüal ds kepek şampuanı ve yüzüm için elidel krem verdi. Kremi 3 hafta boyunca sabah akşam sürdüm. 3 hafta sonunda lekeler geçti. Doktor, kontrole gittiğimde tekrarlayabilir her tekrarladığında 2-3 gün sür bırak demişti. Bir-iki kez tekrarlar gibi oldum, hemen kremi kullandım. Uzun zamandır yüzümde leke çıkmıyor.

Saçlarıma gelince... Beni en zorlayan saçlarım oldu. Çünkü ne yaparsanız yapın kepeği %100 tedavi edemiyorsunuz. Kullandığım şampuan kesinlikle etkili bir şampuan, tavsiye ederim. Fakat kullanımı bıraktıktan sonra 2-3 haftaya kalmadan kepekler geri gelmeye başlıyor. Dolayısıyla bu şampuanı hala kullanmaya devam ediyorum.

Şampuanı bebek şampuanıyla birlikte kullanıyorum. Bebek şampuanıyla bir su yıkadıktan sonra 2 su kepek şampuanını kullanıyorum. Ayrıca erkekler için saçlarını mümkün olduğunca kısa tutmanın faydalı olduğunu belirtmem gerekiyor. Saç dipleri ne kadar iyi hava alırsa kafa derisi o kadar rahat ediyor.

İlaçlardan haz etmeyenler, yine doktorlarınızdan sorabileceğiniz çeşitli bitkisel karışımlar da mevcuttur.

Referanslar:
1) Seboreik Dermatit (Seboreik Egzema) (Türkçe)
2) Dermatitis (Wikipedia) (İngilizce)


Yorumlar

  1. benim de yüzümde egzama vardı aynen kozmos un anlattığı gibi burnum göz kapaklarım ve yanaklarıma taşmıştı m-furo diye bir losyon verdi doktorum herkese tavsiye ederim bana dua etmeyi de unutmayın!!!!!!!!!!!!!!!!!!!serick

    YanıtlaSil
  2. ben hint yağı sarımsak diye bir sabun kullandım, seboreik dermatit denen illetten eser yok son 2 aydır. saygılarımla emekli coğrafya öğretmeni metin yılmaz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar