Reflüsü Olan Ne Yemeli?



Reflü Hakkında Herşey
1. Reflü Nedir?
2. Reflü Teşhis ve Tedavisi
3. Reflüsü Olan Ne Yemeli? <- Şu an buradasınız!
4. Reflüsü Olan Nasıl Yaşamalı?

3. Ne Yemeli?

Reflüsü olanların herşeyden önce asitli olan veya mide asidini azdıran yiyeceklerden uzak durmasında fayda var. Mide asidi ne kadar artarsa yemek borusu o kadar etkilenebilir. Ayrıca gaz yapan yiyecekler de sebep oldukları şişkinlik nedeniyle asidin yemek borusuna kaçışını kolaylaştıracaklardır. Dolayısıyla çiğ sebze yemek de gaz yapacağından dolayı mümkün olduğunca tercih edilmemelidir. Genel ilke olarak sindirimi zor olan sebzeler gaz yaparlar, bunları yememek için bir milyon neden vardır.

Aşağıda yayınlayacağım liste bir rehber olmakla birlikte siz aynı derecede etkilenmeyebilirsiniz. Bunun için reflüsü olan her hasta kendi listesini oluşturmalıdır. Size rahatsızlık veren yiyecekleri yedikçe bir listeye yazıp, yanına rahatsızlık seviyesini de eklerseniz zaman içerisinde kendi listenizi oluşturmuş olursunuz:


Kesinlikle Kaçınılması Gereken Gıdalar


Meyve:
* Portakal suyu
* Limon
* Limonata
* Greyfurt suyu
* Domates (Tedavinin başındayken asla yemeyin, fakat pişmiş domates (yani yemeğe konan) aynı oranda rahatsız edici olmayabiliyor...önce deneyip kontrol edin)

Sebze:


* Patates Püresi
* Kızarmış patates
* Kuru Soğan (çiğ) (yukarıda bahsetmiştim, acayip gaz yapar)


Et:

* Sığır eti (Kıyma)
* Fileto
* Hot dog

Mandıra:

* Süt
* Yağlı kremalar
* Yağlı Peynirler
* (Cottage cheese-bir çesit peynir)

Tahıl:

* Fırında Peynirli Makarna
* Salçalı Makarna


İçecek:

* Likör
* Şarap
* Çay
* Kahve

Tatlı & Yemiş:
* Çikolata
* Mısır cipsi
* Patates cipsi
* Şekerli ve yağlı çörek

Sirkeli yağlı karışık salata



Besinler ve Beslenme Hikmet Yaşar Suat Melek


Dikkatli Bir Şekilde ve Belli Bir Ölçüde Tüketilmesi Gereken Gıdalar
Meyve:
* Asitsiz Portakal Suyu
* Çayüzümü
* Ahududu
* Çilek
* Üzüm
* Yabanmersini
* Şeftali

Sebze:
* Sarımsak
* Soğan (pişmiş)
* Pırasa
* Yeşil soğan

-->

Et:
* Yağda Yumurta
* Kızartma balık
* Ton balığı
* Sosis
* Jambon
* Sığır eti (yağsız)
* Tavuk

Mandıra:
* Yoğurt
* Süt (yağı ve kaymağı alınmış)
* Köy Peyniri
* Çedar peyniri
* Mozzarella peyniri
* Tahıl: Mısır Gevreği

İçecek:
* Alkolsüz şarap ve bira
* Kola (Tedavinizin başlarındaysanız içmemenizde fayda var)




Reflüyü Az Bir Oranda Artıran Gıdalar
Meyve:
* Elma
* Elma suyu
* Muz

Sebze:
* Fırında Patates
* Brokoli (Bol bol yiyin, bağırsaklar için de faydalıymış)
* Lahana
* Havuç (dikkatli yiyin, önce bir deneyin rahatsızlık vermiyorsa devam edin)
* Yeşil Fasulye

Et:
* Kıyma (yağsız)
* Biftek Izgara
* Tavuk Göğsü (derisiz)
* Balık (yağsız)
* Yumurta akı

Mandıra:
* Peynir (keçi)
* Krem Peynir (az yağlı)
* Ekşi Kremalar
* Soya Peyniri (az yağlı)

Tahıl:
* Ekmek
* Mısır Gevreği (kepekli)
* Kraker
* Bisküvi
* Çubuk kraker
* Pirinç ve tatlısı
* Bulgur

İçecek:
* Maden Suyu

Tatlı & Yemiş:
* Kurabiye
* Jelibon
* Kırmızı Meyan kökü



İyi Yaşam Günlüğü 2010 Diyet Günlüğü ve Ajanda Bir Arada


Listenin bölüm adlarına dikkat ettiyseniz, reflüyü hiç arttırmayan yiyecekler diye bir bölüm yok, çünkü öyle bir yiyecek yok. Sindirim sisteminiz yediğiniz her yiyeceği sindirmek için asit salgılayacaktır. Zaten reflü de bu asidin yemek borusuna geri kaçmasıdır. Sindirimi zor yiyecekler daha çok asit salgılatır, kolay yiyecekler daha az asit salgılatır ilkesini benimseyip yemeklerden hemen sonra yatmazsanız, çok fazla eğilip kalkmazsanız ve de tedavi süresince ilaçlarınızı kullanırsanız bir müddet sonra reflünüzü kontrol altına almaya başlarsınız.

Tabi şimdi listeye bakınca morali bozulacak olanlar çıkp "peki şimdi ne yiyeceğim?!..." diyeceklerdir. İşte benden size bir kıyak. İngilizcesi olan reflü muzdaripleri için uygun yiyecekler listesini buradan okuyabilirsiniz. Hatta bu yemek tariflerini deneyebilirsiniz.

Lütfen bu listeyi deneyenler ve kendi yiyecek önerileri olanlar yorumlarını esirgemesinler, böylece herkes birbirinin deneyiminden faydalanır ve sıkıntılarımız daha katlanır hale gelir. Yorum yazmak için üye olmanıza gerek yok. Şimdiden tüm reflü hastaları adına teşekkür ederim.


Yorumlar

  1. arkadasım bu reflü oldugumu yeni farkettim ve yaklasık 1 haftadır var. önerilerin ve bilgilendirmelerin için çok sağol. yüksek zararlı bir sürü sey yiyomusumda haberim yokmus ( kuru sogan, çikolata v.s.) yemek düzenimi değiştirmemde ve hastalıkla mücadele etmemde yardımcı oldugun için çok tesekkür ederim. saygılar

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun. umarım tez zamanda kontrol altına alırsın rahatsızlığını. bir müddet sıkıntı çekip kontrollü yemeye alıştıktan sonra azar azar da olsa herşeyden yine yiyebileceğini sanıyorum (tabi ne kadar şiddetli bir reflü rahatsızlığın var bilemiyorum)

    tekrar geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  3. çiğ köfte gibi çok acı yemek reflüye yol açar mı ya da reflülü hastayı çok rahatsız edermi?? şimdiden teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
  4. kübra, çiğ köftenin acısı ayrı rahatsız eder içerisindeki kıymasından salçasına diğer malzemeler ayrı rahatsız eder...

    ama yazının içerisinde de söylediğim gibi her yiyecek her reflü hastasında aynı rahatsızlığı yapmıyor. doktor olmadığım için dolayısıyla daha fazla birşey diyemiyorum. yazıda belirttiğim gibi yiyecekler ne kadar kolay sindirilebiliyorsa, ne kadar az mide asiti salgılatıyorsa o kadar iyi...buna göre çiğ köfteyi yemeye karar verin.

    YanıtlaSil
  5. Bende reflü hastalığı kervanına katıldım:(((
    Bide kozmos verdiğin listeye baktım ve aynı soruyu bende sordum kendime:(:((:(:(

    YanıtlaSil
  6. ben mahmut bende yeni katıldım bu belaya anladımki kesinlikle ben hastayım demiyecem bana zarar verecek yiceklerden uzak duracam yanlız ve sadece çay varya içememek bana acı verıyo diyorum ki çaysz nasıl etmeli saygılar malatyadan

    YanıtlaSil
  7. 2 senedir çekiyorum bu hastalığı. ayrıca hıçkırık nöbetleri tutuyor ve abartısız en az 24 saat sürüyor. iğne vurulmadan da geçmiyor. ne yersem yeyim midem yanıyor, mahvoluyorum..:( pek zamanım olmadığı için her istediğimde hastaneye gidemiyorum, üniversite öğrencisiyim. bu rahatsızlıktan ömür boyu kurtulmak istiyorum. yiyeceklerimden bu kadar ödün vermeden mümkün mü?

    herkeze geçmiş olsun, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. 2 senedir bu derdi çeken arkadaşım, ne yazık ki yediklerinden ödün vermeden bu dertten kurtuluş yok. çektiğin eziyetin şiddetini bilemiyorum fakat sadece akşam yatmadan en az 3 saat önce yemek yemeyi kessen bile bir faydasını göreceğini sanıyorum. Ayrıca öğrenci olduğundan hareketle sabahları poğaça falan yediğini tahmin ediyorum, eğer öyleyse bunun yerine kahvaltı yapmaya çalışmanı öneririm (bildiğin beyaz peynir, bal, ekmek vs.)

    geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  9. slm ben iki senedir reflü hasatasıyım benim sorum ben yeşiliklerden oluşan salatayı çok seviyorum roka,semizotu,nane,kıvırcık vs bunlar çok sorun yaratırmı..

    YanıtlaSil
  10. salata yemende tahmin ediyorum çok büyük bir sorun olmaz ancak yağ, limon veya sirkeyi az kullanmalısın. ayrıca nane'ye de dikkat etmelisin.

    yukardakilere ilave olarak salataya taze soğan, sarımsak, domates, havuç gibi şeyler de ilave ediyorsan bunlara da dikkat etmelisin.

    bir reflü hastası olarak benim öğrendiğim şey, ne yersem yiyeyim abartmamaktır. yani salata ye ama kararında ye. ve deneme yanımla yap. eğer o gün yediğin salata dokunmuşsa içerisine koyduklarına bak ve not al, bir sonraki salatanda malzemeyi değiştirerek kontrol et.

    şimdilik söyleyebileceklerim bunlar, geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  11. bakkallardan aldığımız peynrlr yaglımıdır

    YanıtlaSil
  12. peynirin yağı bakkaldan veya marketten alınmaya göre değişiklik göstermez. peyniri nereden alırsanız alın yağlı mı olup olmadığını sormalısınız...

    YanıtlaSil
  13. slm ben de reflü hastasıyım fakat mide ekşimesi veya asitlenme başladığı zaman tansiyonumda düşüyor, acaba reflü bazı hastalıkları da tetikleyebilir mi?

    YanıtlaSil
  14. bu konuda bir bilgim yok ancak reflü hastalığının belirtileri başka hastalıklarla karıştırılabiliyor. dolayısıyla bir belirtiyi reflüye bağlayıp gerçek rahatsızlık görmezden gelinebiliyor, o yüzden düzenli checkup yaptırmanda veya doktor kontrolüne gitmende fayda var.

    YanıtlaSil
  15. merhaba reflü mide bulantısı yaparmı? HATİCE

    YanıtlaSil
  16. başlık ne yemeli ama siz ne yemememiz gereken şeyleri yazmışsınız
    yediğim herşey var burda bn ne yemeliyim ozaman

    YanıtlaSil
  17. yazının son paragrafına bir daha bakmanızı öneririm...sizin için aşağıda alıntılayayım.

    "..Listenin bölüm adlarına dikkat ettiyseniz, reflüyü hiç arttırmayan yiyecekler diye bir bölüm yok, çünkü öyle bir yiyecek yok..."

    Yani, sadece reflüyü çok artıran ve az artıran yiyecekler var.

    reflü esasen mide kapakçığıyla ilgili bir sorun olsa da belirtisi mide asidinin sebep olduğu yanma vs ile ortaya çıkıyor. yediğimiz "her şey" mide asidini artırdığı için de hiç reflü belirtisine sebep olmayan bir yiyecek yok. az belirtiye sebep olan yiyecekler de kişiden kişiye farklılık gösteriyor. tavsiyeme uyun ve az etki eden yiyeceklerden başlayarak kendinize uygun yiyeceklerden oluşan bir liste oluşturun

    YanıtlaSil
  18. Ben askerde reflü oldum. Acemilikteki yemekler dokundu galiba. Bir öksürük oldum beni mahvetti. Tüm koğuşu uyutmuyordum. Usta birliğime geldim hala geçmedi, istirahat da vermediler iyice ilerledi. 1 ay geçti doktor reflüsün dedi. Gün boyu öksürmüyorum çok iyiyim ama kafamı yastığa koyunca reflü başlıyor. Bir kaç gün hiç uyuyamadım, kafam yukarda oturur gibi uyukladım.

    Bir de 10 kilo aldım. bence reflü ile mücadele için kilo vermeniz ve akşam yemeğini fazla kaçırmamanız gerekiyor. Kızartmalardan da uzak durun.

    YanıtlaSil
  19. 3 sene sonra reflu oldugumu analadim. doktorum her seyden sakinmamami tavsitye etti. panthec adli bir ilac aliyorum. sabah kahvaltisindan 30 dak once. su anda bende rahatsizlik kalmadi diyebeilirim. ama cok dikkat ediyorum. sik yiyorum ve midemi doldurmuyorum. aksam yatmadan 3 saat oncesinden yemeyi kesiyorum. gunluk bazen su icme ihtiyaci duymadigim gunler olurdu. cay cok icerdim 3 demlik rahat. sigara alkol yok. cayi cok azalttim. gunde 3 bardak. kahveyi tamamen kestim. portaklal ve limon mandelinayi kestim. sodalari tamamen biraktim. cok faydasini gordum. az ve oz yemek. 3 kilo verdim. 82 ye dustum.

    YanıtlaSil
  20. merhaba adım Ali.
    Reflü SES kısıklığı da yapıyor.Bu beni sosyal olarak etkiliyor.Reflü'den kurtulmanın başka yolu yok mu mesela daha doğal yöntem ?

    YanıtlaSil
  21. zaten biliyorsunuzdur ama yine de tekrar edeyim.

    kiloluysanız kilo vermeyi deneyebilirsiniz, akşamları yatmadan en az 2-3 saat önce yemeyi kesebilirsiniz.
    asitli içeceklerden kaçınabilirsiniz...masabaşı iş yapıyor ve hiç yerinizden kalkmıyorsanız en az saatte bir ayağa kalkıp bir tur atıp yerinize oturmak suretiyle karın bölgesinin sıkışmasını hafifletebilirsiniz....bunlardan daha doğal birşey aklıma gelmiyor...

    YanıtlaSil
  22. Way Arkadaş Sevdiğim Her Gıda Yasak Sanki Beni Yazmışsınız oraya Artık Benimki ameliyatlık olmuştur büyük ihtimalle

    YanıtlaSil
  23. reflüsü olan ve bu yüzden çıldıran biri olarak benim mucizem süt! her duyan olmaz öyle şey diyorlar denedikten sonra ise "Allah razı olsun:)" kesinlikle deneyin diyorum

    reflünüzü hissettiğiniz anda bir yudum ılık süt için hemen bastıracaktır.

    tabii bu tedavi değil o andaki ağrınızı alıp götürüyor

    deneyin bana da dua edin;)

    YanıtlaSil
  24. iyi gunler benim bogaz agrim vardi kbb ye gittim doktor sende reflu var dedi mide ilaci falan verdi pantas hap ve mide surubu verdi midemdeki yanma hissi ancak bogaz agrim devam ediyor cok siddetli agri var bogazimda reflu yuzundwnmis doktor bogazim icin ilac vermedi acaba ne yapabilirim bogaz agrim icin

    YanıtlaSil
  25. yağsız sütü bende tavsiye edrim çok rahatlatıyor.

    YanıtlaSil
  26. ılık suyu da tavsiye ederim.çok tatlı,yağlı ve baharatlı şeylere dikkat.en iyisi size nelerin dokunduğunu tesbit edip yememek veya tadımlık yemek lazım.

    YanıtlaSil
  27. slm 10 gun once göğüs ağrısı ve boğaza birşey takılma hissi ile uyandım.5 gundur de yemek yemıyorum panthec adlı ilacı bana da verdiler ama yanında bircok antibiyotik verildi.bunlar beni daha da rahatsız ettı.tedavi gören arkadaslardan benım durumumda olup antıbıyotık kullanan varmı acaba

    YanıtlaSil
  28. benimde çok midem ağrıyor geçici bi ilaç yokmu ALLAH aşkına

    YanıtlaSil
  29. gaviscon tableti öneririm ama senin de dediğin gibi geçici bir çözüm bu...tedavi etmez. doktora görünmen her zaman için daha doğru olacaktır.

    YanıtlaSil
  30. peki yoğurt gerçekten iyi gelirmi

    YanıtlaSil
  31. siyah zeytin ve salatalık bana çok dokunuyor benimde reflüm var geçmiş olsun Allah şifa versin

    YanıtlaSil
  32. SİGARA-KİLO-ÇİKOLATA-DEMLİÇAY BUNLARI BIRAK REFLÜYE TOKAT at

    YanıtlaSil
  33. 7-8 yıldır reflüyüm düzenli hergün ilaç kullanırım.
    bazı yiyecekler kişi yegöre fark eder bazılarını rahatlatan bir yiyecek bazılarını rahatsız eder. mesela ben tarçın süt ve melemenin artık tadını unuttum-poğça veya pastane yiyeceleri nedir bilmem bulguru az tüketirim az ama sık yerim çayı çok sever ama günde 4-5 çay baradğı açık içerim. sigarayı bırkamadım ama az içerim azaltınca bile fayda gördüm bırka bilsem çok ii olacak

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar