Duvar yazıları

Duvar yazıları oldum olası hep dikkatimi celbetmiştir. Hiç anlam veremediklerim olduğu kadar çok derin anlamlar barındıranlarına denk gelmişimdir. Duvar yazıları bence bir grubun, özellikle de belli bir yaş grubuna ait bireylerin ve yaygın iletişim araçlarına erişimde sıkıntıları, sorunları olan - bunlarla ilgili dertleri olan diğer kişilerin kendilerini duyurma çabalarının ve duruşlarının bir yansımasıdır.

Geçen haftasonu Kadıköy\Moda'da gezinirken sokaklarda işte bu tip duvar yazılarını farkettim...Aslında onlar hep oradaydılar ama ben yeni farkettim desem daha doğru olur... işte bu yazılardan bir seçki, bazılarına kızmazsanız küçük yorumlar da ekleyeceğim:

1)"Bir imge var olamaz ki!": felsefi bir arka planı var bu yazının. belki hegel belki marx okumuş..biraz da materyalizm var sanki.



2)"Kafalar düşleri kovalar!": yukarıdakiyle aynı duvarı paylaşıyordu bu yazı.



3)"Tek yol sex" - kısa ve öz...



4)"Gitmek mi?" - bu soruyu her durumda sorabilir ve devamına istediğinizi ekleyebilirsiniz.



5)"You're bleeding..." - yorumsuz



6)"Beyazatlı prens..." - umudunu çoktan yitirmiş bir kızın hayal kırıklığı mı?



7)"Üç kafadar..." - 1. ve 2. yazıyla aynı duvarı paylaşan bu üç kafadar çok etkileyici geldiler bana. sanki gerçekten gözlüyorlar etrafı ve gerçek dışı olsalar da duruşları itibariyle gerçek gibiler...ya da ben uyduruyorum.



8)"Penceredeki kız..." - Benim favorim. Kadıköy barlar sokağının üst paralelindeki elektrik trafosunun duvarındaydı bu resim. Pencere konsepti büyük ihtimal trafonun duvarına tam karşıdan bakan cafe tarafından çizilmiş, dondurma yiyen kız ise başka zaman çizilmiş. İlk önce kız mı çizilmiş yoksa pencere mi çizilmiş bilmiyorum ama çok hoş olmuştu.



9)"Düşle" - Büyük ihtimal "imagine"'e gönderme yapıyor. Düşleyin başka bir dünya mümkün!



10)"Laik sevişme tişörtleri..." - Bu anlam veremediğim bir yazıydı, fakat eminim bir amaç için yazıldı. Anlamını bilen birisi yazsa keşke...



11) ve diğerleri...














Yorumlar

  1. şu 10. duvar şablonu için diyeceklerim var! onu hazırlayan tipler şunları da yapmış; 'ağzımda buzlar kırıyorum beni seç', 'çöt mendime görsektimi vuru?'...

    evet şimdilik bunlar bana hiçbir şey ifade etmiyor, anlamadım fakat çözeceğim(inşallah)... ayrıca bu eleman yahut elemanların bir fanzinleri oluduğu sanılmakta tarafımdan.. daha kesin bir bilgiye ulaşamasam da adının 'gak' olduğuna dair ipuçlarına sahibim...

    evet hepsi bu diyeceklerimin. bir de pek güzel olmuş Moda'nın arka sokaklarında yapılan bu çalışma.

    YanıtlaSil
  2. "çöt mendime görsektimi vuru" kargaların düşünceleriymiş...

    YanıtlaSil
  3. enteresanmış.
    kuzgunlar, kargalan...

    gak gak o zaman.

    YanıtlaSil
  4. :) çok güzel bi post.

    beyaz atlı prens boşuna gelme Aykut Atasay'ın bi belgeseli aslında:

    http://video.google.com/videoplay?docid=6669136893108001993#

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar