Bu Bilgiyi Paylaşmak İstemiyorum!

(Telefonla Pazarlama Yapanlara Karşı Yeni Silahım)

Telefonla arayıp kredi kartı, internet hizmeti, sigorta vs. pazarlamaya çalışan şirketlere ve bunların pazarlama elemanlarına karşı geliştirdiğim yeni taktiği sizlerle paylaşmaktan kıvanç duyarım!

Bir ara haftada 4-5 defa telefonla aranmaya başladıktan sonra ister istemez gelişen bu taktiğin detaylarını aşağıda vermeden önce genel bir telefon görüşmesinin nasıl olduğunu anlatmalıyım.

Telefonunuz çalar, arayan X bankasından veya Y internet servis sağlayıcısı adına aramaktadır, nasılsınız-iyimisiniz faslından sonra arayan kişi vaktimiz varsa yeni bir ürün/hizmet tanıtmak istediğini söyler. Genellikle de halihazırda başka bir firmanın kullanmakta olduğunuz hizmetine yönelik bir alternatif olur bu hizmet ve ilk sordukları soru "kullanmakta olduğunuz Z hizmetine aylık ne kadar ücret ödüyorsunuz" anlamında bir sorudur. Bu sorunun sorulma safhası görüşmenin en başında veya baştan bir iki cümle arasında olabilmektedir. Sigorta satıcıları ise bu soruyu "Şuan evinizdeki değerleri eşyalarınızın hepsini sıfırdan almak isteseniz bu işlem ne kadara mal olur" şekline veya benzerine dönüştürmüşler.

Neyse, genellikle kuzu gibi bu soruya cevap verdiğinizde otomatik olarak adamların elindeki bir çizelgeye giriyorsunuz ve görüşme dizginleri karşı tarafa kaptırmış bulunuyorsunuz. Hizmeti kabul etmeyecek olsanız bile en kötüsü tüm görüşmeyi veya tanıtımı sonuna kadar dinlemek zorunda kalıyorsunuz.

İşte yeni taktiğim tam bu noktada devreye giriyor. Sizden bir bilgi talep edildiği herhangi bir anda, "Ne kadar ücret ödüyorsunuz", "Aylık maaşınız ne kadar" veya başka daha kişisel sorular sorulduğunda cevap olarak "Bu bilgiyi paylaşmak istemiyorum" dediğiniz anda otomatik olarak denge sizin lehinize değişiyor. Hatta karşı tarafın duraksadığını hissetmek bile büyük bir haz veriyor, çünkü büyük ihtimal arayının elindeki soru-cevap çizelgesinde (böyle birşey var mı bilmiyorum, ama mutlaka belirli türde tepkilere nasıl cevap verileceğine dair bir çizelge olduğunu tahmin ediyorum) bunun karşılığı yok veya varsa bile "kısa kes, devam etme" gibi bir şey var. Çünkü bu cümleyi kurduktan sonra konuşma sizin kararlılığınız doğrultusunda en fazla 1-2 cümle daha devam ediyor ve akabinde sonlanıyor.

Şimdiye kadar bu taktiği geçebilen olmadı, eminim sizin de işinizi görecektir. Pazarlamacılar bu taktiğe bir karşı taktik geliştirene kadar herkese iyi günler diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar