Sen Hangi Kuşaksın?

Geçenlerde katıldığım Dinamikler 2012'deki bir konuşmanın konusu iş hayatında farklı kuşakların (veya nesillerin) bir arada çalışmasıyla ilgiliydi.

Literatüre göre şuan için iş hayatında baskın olan 3 kuşak söz konusuymuş: Patlama Kuşağı (Baby Boomer), X Kuşağı ve Y Kuşağı. Bir de konuşmada bahsedilmeyen ancak internette gördüğüm Jones Kuşağı diye bir kuşak daha var.

Patlama Kuşağı 1946-1960/65 arasında doğanlar,

X Kuşağı 1961-1980 arasında doğanlar


Y Kuşağı 1981-2000 arasında doğanlar olarak değerlendirilirken


Jones Kuşağı wikipedia'ya göre 1954-1965 arasında doğan bir ara kuşak gibi gösteriliyor.


Yine bu konuşmada kuşakların iş hayatındaki oranları verildi. Batı ülkelerinde (özellikle nüfusu yaşlanan ülkelerde) X kuşağı Y kuşağına göre biraz daha fazla ağırlığa sahipken Türkiye gibi genç nüfusa sahip ülkelerde Y kuşağı çok daha baskın bir orana sahipmiş.



Dolayısıyla her daim duyduğumuz "Türkiye'nin genç nüfusu" ifadesi aslında bu Y kuşağını hedef almakta. Bu durumda kuşakların birbirini anlaması ve sürtüşme çıkması yerine sinerji oluşturabilmek için her kuşağın kendi özelliklerini bilip ona göre bir strateji belirlemek gerekir diye düşünüyorum.


Oldukça didaktik bir girişten sonra fazla detaya girmeden yazının asıl konusuna geleyim. İnternette basit bir test buldum, kuşak belirlemek için. Türkçeye çevirip sizinle paylaşıyorum. Yapın bakalım siz hangi kuşaktanmışsınız. (Çıkan sonucu sağ taraftaki anket kısmında seçerek veya yorumlara yazarak paylaşabilirsiniz)


 1) Kendi web sayfanız var mı? (1 puan)

 2) Hiç başka birisi için bir web sayfası hazırladınız mı? (2 puan)

 3) Arkadaşlarınızla IM (Instant Messaging - Anlık Mesajlaşma - MSN, GTalk gibi) yapar mısınız? (1 puan)

 4) Arkadaşlarınızla SMS gönderir misiniz? (2 puan)

 5) YouTube’da video seyreder misiniz? (1 puan)

 6) İnternetten bulduğunuz video dosyalarınız remix yapar mısınız? (2 puan)

 7) İnternet’ten hiç müzik parçası satın alıp indirdiniz mi? (1 puan)

 8) Ücretsiz (yasadışı) müzik parçalarını İnternet üzerinde nereden indirebileceğinizi biliyor musunuz? (2 puan)

 9) Profesyonel sebeplerle blog kullanır mısınız? (1 puan)

10) Çevrimiçi günlük tutma şeklinde blog kullanır mısınız? (2 puan)

11) MySpace en az 5 kez ziyaret ettiniz mi? (1 puan)

12) Arkadaşlarınızla Facebook üzerinden iletişim kurar mısınız? (2 puan)

13) Ailenizle iletişim kurmak için eposta kullanır mısınız? (1 puan)

14) Ailenizle iletişim kurmak için SMS kullandınız mı? (2 puan)

15) Telefonunuzla fotoğraf çektiniz mi? (1 puan)

16) Telefonla çektiğiniz fotoğrafları arkadaşlarınızla paylaşır mısıız? (2 puan)

Sonuçlar:

0-1 puan – Patlama Kuşağı (Baby Boomer)

2-6 puan – Jones Kuşağı (Generation Jones)

6- 12 puan – X Kuşağı (Generation X)

12 veya üzeri – Y Kuşağı (Generation Y)


Testin ingilizce orijinalini bu sayfadan görebilirsiniz.


Yorumlar

  1. bu kadar az soruyla doğru sonuç veren nadir testlerden.
    eklediğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. testin dogru olduguna inanmiyorum. sadece teknoloji araclarinin kullanimiyla ilgili sorularla kusak belirlenebilecegini dusunmuyorum.

    YanıtlaSil
  3. kuşakları bir çok etken belirler. sadece teknoloji üzerinden bir test saçma olmuş bence..

    YanıtlaSil
  4. annemin yerine cevapladım,(1956 doğumlu) 12 puanla Y kuşağı çıktı :) (aktif olarak facebook ve eposta kullanıyor)
    gerçekçi bir test değil. teknolojiyi kullanıp kullanmadığına gmre jenerasyon belirlenmez. bence teknolojiyi kullanmak yerine o teknolojinin nasıl yapıldığına şaşırmak hatta uzaydan geldiğini düşünmek daha belirleyici bir unsur olabilir :)

    YanıtlaSil
  5. 16 yaşında X kuşağı oldum. Bir şeyler benim bildiğim gibi gitmiyor sanırım.

    YanıtlaSil
  6. 93luyum ama X kusagi ciktim lan...ben hep diyorum ben bu donemin adami degiim 20 30 sene daha once dogsaydim falan ama iste olmuyo oyle :D

    YanıtlaSil
  7. ama yok lan tam X degilim 11 veya 12 puan facebok olayini kapattim ben gecen sene, x ile y arasinda kalmisim ben :D

    YanıtlaSil
  8. Annem 14 puanla ben 16 puanla Y kuşağındayız :) aramızdaki yaş ise 23 bu durumda 40 esprisi yapmayacağım, her yere yetiyoruz kuşaklar olarak

    YanıtlaSil
  9. blog o kadar eski ki z kuşağı yok :')

    YanıtlaSil
  10. Keşke şu anda da olmasaydınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kadar eski bir yazıya hala yorum almak sevindirici...unutmuştum bile

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar